Alla inlägg under oktober 2010

Av celine lebas - 31 oktober 2010 16:04

Tjohej!

 

Söndag är det idag och vi har redan varit ute och shoppat för fullt.

vi stack ut vid halvtolvtiden och då började vårt stopp hos mormor. vi åt pizza med henne och umgicks lite.

sen drog vi vidare med pappa till frösön, letade efter en loppis, men alla dom femton vi hittade, dom VAR STÄNGDA! en del pga av sjukdom och en del hade bara lust att jäklas och vara stängda idag helt enkelt.

 

men vi drog upp till lillänge istället och där hittade vi massa roligt, massa ansiktskrämer och lite saker till elias.

Jag hittade dessutom ett par vinterskor =)

så läser du detta nu älskling så var dom inte dyra och dom behövde jag, hehe.. puss puss pårej.

 

sen så åkte vi till affärn sen hemåt, och nu sitter vi här och väntar tills klockan ska slå fem så vi kan åka på middag hos niinni och kristian.

så nu ska jag gå och klä elias lite fint. =)

 

höres senare.



Av celine lebas - 30 oktober 2010 17:46

Det är få killar i kändisvärlden jag tycker ser bra ut.

Brad pitt, justin timberlake leonardo dicaprio.......


Nej nej, jag har sen kanske när jag var fjorton år, haft mina ögon på en och samma hunk.

jag är svag för snaggade, har alltid sagt att jag skulle´skaffa mig en soldat, eller en mililtärkille som kom hem med en kostym och snaggat på skallen, och den där basrösten som får en knäsvag.

Men Jag fick min drömmålare =) han är snaggat och han är min "soldat"


Men tillbaka till hunken som får mig fnittrig.

the one and only, VIN DIESEL! och tjejer, han är på teven ikväll igen   

Han var på två olika filmer i veckan och gissa om jag tittade?   


Han rör sig bra, han pratar som en man ska, han är bäst på att skådespela och han ser ut att vara en sån där mysis på insidan, hårt skall men mjukis på insidan, hehe

Men jag ska inte skriva så mycket om han, ni får se med era egna ögon,

Undra vad jag skulle fråga honom om jag fick en enda fråga till mr diesel? Jag ska tänka vidare på den tills ikväll.


Ha en super bra kväll alla ni där ute.  


     

Av celine lebas - 30 oktober 2010 17:27

Hej hopp.


Gud vad sent det blev för mig igår, det måste vara det senaste jag gått och lagt mig, det senaste året.

Tror jag somnade klockan halv två om jag ska vara ganska exakt.

Låg och väntade på att elias skulle vakna och vilja och ta flaska men ikke.

Men vi sov till tjugo över nio idag, så det tackar man för.


idag är en sån dag då det står helt still i mitt huvud, vet inte vad jag ska skriva eller vad jag ska lägga upp för roligt? har varit inne på nätet och letat efter nå roligt som jag brukar göra vanligtvis men jag hittar verkligen ingenting.


men jag vet att jag har sagt det förut här i bloggen men är ni städsugna eller har städdag och måste ta tag i skiten,

sätt då på den här låten och låt det gå undan.

Jag lyssnar på den här låten på repeat från taket till golvet.

Så sjukt bra och den får en att vilja svänga höfterna till nya höjder.

Det var längesen jag svängde mina höfter. senast jag dansade som mest var nog på marite för kanske tre år sen.


Av celine lebas - 29 oktober 2010 22:11

Det man kallar "frihet" vad är det egentligen?  det finns så sorts många olika stunder man kan kalla frihet.

Jag hade ett litet "tjafs" ikväll med Elias, jag ville få honom att dricka en flaska välling innan läggdags istället för att snutta från mig och sen vakna tio minuter senare, men det gick som det gick..

TVÅ timmar och tio minuter tog det, men tog han flaskan? nej det gjorde han inte, somna han? Ja det gjorde han, så vad jag fick ut av att bråka med han i två timmar med konstant skrik och gnäll, var en ledsen hes bebis utan mat i magen som somna sittandes..  

 

När han väl somnat så gick jag och la mig i ett skållhet bad,

och när jag låg där, (helt själv) vilket var kanske ett halvår sen jag badade själv, så kom jag på att tänka på hur mycket vi mammor, eller vi föräldrar offrar för våra barn.

Jag som blev gravid som nittonåring, i en okänd stad och ovanligt stor för mig och låmgt ifrån min familj, blev mamma som tjugoåring.

Det var allt så nytt för mig, det är nu idag, då det har gått elva månader,som jag börjar att förstå vad jag har framför mig och vilket jobb det är att vara mamma, Det behöver inte vara sant, ni kanske inte håller med vissa av er, men jag säger såhär och det är så jag känner.

En mamma ger upp 100% av sin frihet och tid.

En pappa ger upp 50 % av sin frihet och tid.

Jag kan sitta och tänka tillbaka ibland på saker man gjorde förut som tonåring, saker och ting man tog för givet.

 

Sitta framför teven och zappa.

ligga och dra sig en halvtimme i sängen på lördagsmorgonen.

Ta det där långa efterlängtade badet.

ta den där sista minuten biljetten till ingenstans.

men mest av allt, att bara få vara celine ett tag.

ni som är mammor och läser detta vet nu nog vad jag menar.

inte ens nu när jag sitter här och skriver så är jag avslappnad och tror att jag har egentid, jag sitter här, men jag vet att elias när som hellst kan vakna och vill ha mig hos sig,

allting är på en tidsgräns,

 

Jag tänker inte sitta och ljuga och säga att jag inte längtar tillbaka till tiden då man var "själv" och då man var en i gänget vill säga.

ungefär för tre fyra år sen...

klart jag längtar tillbaka, jag undrar ibland, varför? VARFÖR HADE JAG SÅ BRÅTTOM MED BARN?

 

Men hur mycket jag än undrar och tror och grubblar och tänker och snyftar, så är jag nu mamma, mamma till Elias och jag älskar det. mest av allt på denna jord.

Jag ser på honom och kan inte förstå att han är min ibland.

jag får vara den som ser honom göra allt sin första gång.

Tänk att en sån liten person skulle vara beroende av mig så mycket som han är.

att när han faller och gör illa sig så även om det är hundra personer i rummet så är det "mamma" han vill till.

Jag älskar Rille, jag älskar min familj och jag älskar mina vänner.

Men min kärlek till elias, den är så stor och vad som än händer, så ´kommer han föralltid att vara min lilla pojke.

den där första gången då jag såg honom, dom la han på mitt bröst och han tittade upp med sina små ögon.ALdrig aldrig aldrig kommer jag att glömma hur det kändes, hur jag mådde,

Att en smärta som höll på i 25 timmar bara kunde avta sådär och istället fick man fjärilar i magen och massa känslor som kom fram.

 

Det man kallar frihet?

Jaaa jag har nu skrivit ett långt inlägg och kan fortsätta hela natten, men jag får ändå inte ihop det.

jag kan säga såhär.

Jag har min elias, jag kommer alltid att vara mamma till elias.

min frihet, den har jag kvar, men just nu inte på samma sätt som förr.

Offrade jag min frihet som jag kunde ha haft som 20 åring för att få bli mamma till världens finaste pojke?

Jaa! och vet ni,

 

Jag skulle göra om det miljoner gånger om.

 

Att få vara mamma är det bästa som någonsin hänt mig.



       

Av celine lebas - 29 oktober 2010 14:19

Hallå hallå!!

 

Fredag och man har spenderat förmiddagen på stan med moder jord och elias, vi gick och åt kebab och handlade lite stuff.

Mötte upp kim och han handlade lite.

Nu sitter jag här hemma och försöker hålla koll på elias så han inte rycker findus och minosha i svansen, han har gjort det tre fyra gånger nu och han har än inte lärt sig efter dom gångerna att dom klöser han, då han rycker i deras svans.

men men, roligt att se hur han förösker fånga den där svansen. det kallas fredagshumor gott folk..

 

Idag ska jag laga maten här hemma, kliar i fingrarna för att inte få laga lika mkt mat som jag brukar eller att få baka. men idag så ska jag stå där framför spisen och göra lite magar glada.

 

 

En sak jag märkte med mig idag var att när jag klev in på karamelllagret (en godisaffär här i östersund) så blev jag som ett litet barn igen.

helt till mig och nästan skuttade där inne av allt godis, jag tänkte nog inte på att jag sa det högt men jag skrek nästan ut till mamma.

- Mamma känner du hur gott det luktar här inne, det luktar så gott av allt godis.

han i kassan bara stirra på mig, tänkte nog hur gammal jag var, gick där i mina stora blåa jacka och mina snea skor, (har lyckats gått snett i dom så nu är hela dom snea,) plus barnvagn på det hela.

brukar skämta till Rille och säga att jag är en vandrande pingvin.

små ben, små steg, liten överkropp. och dom där armarna som bara fladdrar fram och tillbaka...

ser ni framför er vad jag menar?   


  




Av celine lebas - 28 oktober 2010 16:40

Hemma från mormor och elias sover........

Gaaaah! det var det här han inte skulle göra. somna imorse vid tolvtiden sen så somna han nu för en halvtimme sen, han kommer att vakna vid fem och vara pigg och alert till elva, tolv tiden ikväll...   


Men men, vi testar på nytt imorn igen. hehe


Jag förstår inte hur elias kan roa sig på det sättet han gör, hemma hos min mormor så fick han en visp och en stekspade.

han lekte med den där vispen i nästan en hel timme i sträck!

han gick runt och slog den där vispen på alla möbler...



oj nu vaknar elias hör jag..


Bye bye.

Av celine lebas - 28 oktober 2010 09:54

Ett av det svåraste att förstå i våra liv, är nog kärleken.

Man blir kär, man växer med varandra och lär känna varandra mer, man lever nu sitt liv med en annan, man är inte själv nu längre.

man ska försöka anpassa sin vardag med sin partner och det ska funka i helhet.

tiden går och man stöter på dom där "bristerna" som man inte trodde följde med i den där kärleksfulla människan som man träffade.

vissa kan man aceptera, vissa går en på nerverna så man sitter och tar sig en funderare på vad man gett sig in i, kommer jag att klara att se över dom?

Kanske kan den andra ändra sig lite då du känner att du inte kommer att klara av några av dom där svagheterna eller bristerna som finns.

nu har man gått från att vara ett nykärt par till ett kärt par med relationsproblem. med V E R K L I G A  problem.

man undrar vad som gick snett, varför vi bråkar och man undrar mest av allt, kommer det någonsin att bli som förut igen??

 

jag Vet att det finns inte ett enda par där ute, som inte haft sina duster, som inte stör sig på något hos sin partner,

 

ett exempel.

Rille stör sig på att jag inte knyter påsarna innan jag lägger in dom i lådan, jag tycker inte det är nån big deal att jag inte knyter matpåsarna, bara för att ge mer plats i lådan.

men i det hela här så slutar det med att rille får aceptera en brist här som jag har, istället för att vi ältar det här om och om igen så får han aceptera att jag är van med att slänga in påsarna i lådan utan att knyta.

men det här det är bara en struntsak, det finns så mycke större problem som man bråkar om.

 

jag tycker personligen att kärlek är så krångligt? det vilseleder en och man blir samtidigt lite ego då man ständigt lever med en annan och man ska anpassa sig i allt.

och när jag säger att man blir lite ego så menar jag att man blir lite blind, man ser bara den andras brister och inte sina egna, man vill inte se sina egna, vem vill det?

Men kärlek kanske måste få vara krångligt, det kanske är som ett stort prov som är förskrivet till alla oss? vi måste bara ta oss förbi det där hindret och korsa alla svåra vägar istället för dom lätta.

Och sen.....?

sen när man klarat dom där bråken, tagit alla fighter som går.

gråtit ut alla tårar så det inte går längre, skrikit sig hes.

Sen kanske man blir ett "riktigt" och´starkt par som klarar allt!

klarade man sig genom alla duster och man tror verkligen att det ska vara du och jag, då kanske det funkar?

 

det blir allt det där som du jag och alla andra drömmer om i ett förhållande?.


 

 

jag hade visst dörren till mitt hjärta på glänt
och innan jag visste ordet av så hade du smugit in
du tog varsamt mitt hjärta i dina händer
och fastän det var en stöld
så kunde inget bättre hända mig
för sedan du kom in i mitt rum
så ser jag allting mycket klarare
inget är suddigt eller undangömt
inga stängda garderober med läskiga grejer
bara ett väldigt fint hjärterum
med väggar som du har målat med din kärlek
och möbler som du klätt i finaste ärlighetstyg


Av celine lebas - 28 oktober 2010 09:43

Gormorgon allihopa.

 

haft en natt, som var ganska lik dom alla andra, sen elias föddes.

Somna, vakna en halvtimme efter, somna igen, vakna en kvart efter, somnar igen, och så håller vi på sådär tills morgonen.

så mitt humör är inte på topp nu så här tidigt på morgonen..

 

Idag ska jag och lillkillen vara hemma och fixa lite här åt pappa.

sen ska vi vänta in Leyla och ta bussen till min mormor och hälsa på henne.

var kanske fyra månader sen jag såg henne sist. så det ska bli roligt  

 

 

Jag var på stan igår med syrran och gissa om vi hittade mycket bra?.

Hittade massa fina kläder till Elias och lite hårsaker till moi.

Lite farligt nu när det är R e a  överallt, i varenda affär nästan, nu när man nyligen fått lön och den ska räcka till nästa månad.

 

Nä nu ska jag och Elias ta ett bad.  

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards