Alla inlägg under september 2010

Av celine lebas - 30 september 2010 14:33

  åååå vad mamma älskar dig =)

Av celine lebas - 30 september 2010 14:10

Hallå hej!


Idag är en väldigt bra dag tycker jag.

har nämligen pratat med far nyligen och bestämt ett datum för hemgång till Östersund snart, väldigt snart.

jag och Elias åker hem den 17 oktober =)

Om ni alla bara visste hur mkt jag saknar hem. hem till alla vänner, familjen, till leah och nova och deras tokiga mamma...

Jag vill att elias ska få träffa sin mormor och morfar mer, alla sina morbröder och mostrar.

och när jag åker upp då så tar jag med hela garderoben för jag tänker stanna länge då.

ett plus med att vara mamma ledig är väl att tid är inte nånting man behöver ta sig till..

ta varje dag som den kommer.  


Morfar tror också att elias kommer ta sina första steg uppe i Östersund, han säger att det ligger i norrlandsluften. jag tror han har rätt..

för jag sover så mycket bättre där uppe än här nere i stockholm.




Av celine lebas - 30 september 2010 14:01

hej omvärlden.


Steg just innanför dörren, jag och Elias har nämligen vart och shoppat lite kläder till lillkillen och vart och gjort några ärenden.

förut tyckte jag att hm:s kläder krympte efter en tvätt och att dom förlorade färgen efter bara en tvätt..

men nu så måste jag säga att dom har blivit grym på deras klädurval och dom har jätte mkt för barn tycker jag. och från ingenstans så slänger dom in massa erbjudanden och reor.

för tre dagar sen köpte jag bara strumpor och en tshirt till limpan och då fick jag ett presentkort på 50 kr och idag så handlade jag fyra plagg, två byxor och två tröjor och det skulle ha blivit 320 kronor men det blev 120 kronor då dom hade rea på barnkläder man hade inte hunnit och satt fram rea lappen,så gav jag fram presentkortet jag fick och då vart det 70 kronor att betala!!! =)

så inte nog me det, jag fick ett till presentkort på 50 kr till nästa gång jag handlar.

ojjj nu blev det ett jätte långt inlägg om hm men jag var bara tvungen att berätta, om det finns några där ute som behöver barnkläder just nu, så kör dom en bra drive där nu =)


idag blir det soppa till middag, men ingen köpt skit, utan här gör vi den själv. =)

nu ska jag inte klaga på min vikt här igen, men jag tyckte jag vägde för mkt förut och att kläderna inte satt, men nu så tycker jag att kläderna bara hänger. finns inget att fylla ut med. tuttarna håller på krymper också.. =(

så nu har jag lite huvudvärk över hur jag vill ha det? jag vill inte vara pinnsmal då jag tycker att det är snyggt md kurvor och lite att ta i här och där. RUMPA MÅSTE FINNAS!

men jag får väl sluta upp med spinningen och att löpa på band, får väl börja skulptera kroppen nu,

får väl köpa en extra påse chips imorn bara för att då  ; ) hehe

Av celine lebas - 29 september 2010 09:25

Av celine lebas - 29 september 2010 09:17

Gomorgon bloggen.


Här sitter jag nu, nyduschad med limpan, ätit frukost och ändå så vaknade vi tjugo över åtta =) tack för den elias. hehe

Idag känns det som en bra dag då hela jag är på satans bra humör.

jag hade ju mitt möte igår med en studievägledare och jag fick sällskap av madde dit..

fick massa svar på dom frågorna jag haft. så det känns mkt bättre nu.

Att jag hoppade ett halvår innan jag skulle gå ut trean på barn och fritid, ja det fick jag äta upp kan man säga..

men det går att fixa och det var inte så svårt heller.

så i oktober ska jag börja plugga religion med madde. en tio veckors kurs.

sen har jag siktat in på en utbildning som jag kan berätta mer om senare.

så nu blir det till att fixa böcker.. hehe kul..


ett plus i kanten = Jag fick på mig ett par jeans som jag köpte mig i thailand för länge sedan och dom satt som handen i handsken. =) Pretty good.

innan jag hade börjat träna så fick jag inte ens dom över låren..

 

Av celine lebas - 28 september 2010 09:24

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

jag fattar inte hur våran älskade bensinräkning kunde hamna på så mkt som den gjorde denna månad????

visst, vi åkte upp med bilen till ösund för tre veckor sen så den ligger väl med men hur annars kan den ligga så?? tror rille är ute och kör på natten.=)


ne men den låg på 3600 spänn och det är väldigt nära våran hyra här hemma. så det var väldigt kul att godkänna den räkningen idag..


blir nog inge spontan shopping idag för mig och limpan.


 

Av celine lebas - 28 september 2010 09:22

Jag vet inte om våran granne uppskattar denna låt men det gör jag och elias varje morgon. =)


den påminer så mkt om när man själv var liten. hehe då man hade sitt lilla flickrum och det största problemet man hade då var hur man skulle undvika brocolin till middagen. ; )

Av celine lebas - 28 september 2010 09:14

Hej bloggen och alla där ute.


här hemma är vi sjuklingar jag och Elias så vi ligger här och tycker synd om varandra och har gjort det hela helgen också.

Idag mår jag bättre och elias med, men han har en snorig näsa forfarande..

idag är det tisdag vilket betyder att det är en ganska lugn dag,

för vi har gjort städningen vilket görs på söndagen,

igår hade vi tvättstugan, och sent igår kväll tog jag disken så det är som len musik i mina öron. INGENTING ATT GÖRA!!!!!!

ska väll slänga in oss i duschen sen fixa frillan på elias, sen ska vi ta en promenad till riks äpplet (skola) och få lite besked över hur jag ska göra för att få söka in till tandsköterskeutbildningen.. =)


amen juste, det blir ju träning idag också =)


jag har börjat styrketränat nu och jag måste bara få säga det.

Att börja träna magmusklerna efter en graviditet och födelse, jaa ni, det KÄNNS VARENDA LILLA TRÄNING, jag har forfarande träningsvärk efter fredagens träningspass mot magen..

men jag ska få fram dom där små rutorna. hahahahhahaha



veckans avundsjuka går mot sabina.

hon ska flyga upp till ösund och festa och ha det jä-ligt skoj.

så tacka f-n att jag är avundsjuk på na.


Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards