Alla inlägg den 2 september 2010

Av celine lebas - 2 september 2010 12:50

Av celine lebas - 2 september 2010 12:44

Okej, mitt tidigare inlägg, det gjorde så jag bara måste tilllägga lite saker som vissa glömmer bort.


- var rädd om varandra.

- ta hand om era närstående och älska dagen just som den är.

- faller du och känner du dig hjälplös, res dig upp som den starka människan du är och kämpa.

- bråkar du med din kille/tjej och skiljs som ovänner, Gör inte det! ge han/hon en kram och säg förlåt, det kännar ingenting till att gå runt och sura,

- Var tacksam för allt du har.

- gör det bästa av ditt liv,


varför så många äldre är så kloka är nog för att dom har haft ett helt liv att tänka igenom vilka misstag dom gjort och snedsteg.


så känner du dig vilsen, ett litet råd från mig, gå till en äldre och prata, fråga om råd och stöd, gå inte till en psykolog, not smarter.


den klokaste jag vet är nämligen min far.


Av celine lebas - 2 september 2010 12:30

jag tänkte göra det lite intressant här inne och berätta något personligt om mig själv, en hemlighet.

jag älskar att skriva av mig och den bästa terapin jag vet är att få skriva och läsa sen högt till en själv vad man tänker på.

vad som snurrar i ens huvud och tynger..


En hemlighet om mig som ingen vet tror jag förutom richard, är att jag är rädd för att bli gammal, jag är rädd för att dö och livrädd att mista en närstående.

det tynger mig i stort sett varje dag och det får mig att bli ledsen och ibland när jag är hemma själv och det är tyst här hemma och jag kan då från ingenstans få upp tankar om att jag en dag kommer att försvinna och aldrig aldrig mer finnas här på denna jord. jag kommer aldrig att vakna upp och få se elias och rille lligga där och sova, kommer inte att få klä på mig och gå ut och gå. såna här vardagliga saker, så när jag tänker så och det går över styr så kan jag börja hyperventilera och få panik, bokstavligt talat. det värsta jag gjort en gång var att bli så ledsen, och när jag sen sagt till mig själv.

- celine, skärp dig nu, om vi nu bara lever en gång, ta fan tag i allt och lev det lyckligt, VAR GLAD FÖR EXAKT ALLT.

så jag gick in i köket och stod och tittade ut genom fönstret och började känna på våra köksgardiner, jag sa till mig själv att, - guud så härligt matrial, och mitt från ingestans så började jag tänka i dom onda banorna igen, då vart jag ledsen över att jag en dag kommer att vara stendöd och inte kunna känna på den där gardinen som jag gjorde.

nu läser kanske några och skrattar eller tycker jag är sjuk i huvudet eller rent av knäpp och konstig.

men det här plågar mig och ibland så kan jag inte somna och ber rille prata med mig så jag ska komma på andra tankar. jag gruvar mig för att min pappa blir äldre. jag räknar mina egna dagar och elias och rilles.

det finns dagar då det här knäcker mig.

så där har ni, en tråkig men det är en hemlighet om mig.


jag hoppas att en dag kommer jag att aceptera att vi alla blir gamla, att vi går bort, att det är ödet.

 

Av celine lebas - 2 september 2010 12:24

Go förmiddag bloggen.


idag är en bra dag, vaknade jag och Elias prick klockan åtta.

slog på teven, åt frukost. jag åt min iaf, elias tyckte att hans gröt passade bättre på golvet, upp och ner..

Har också haft besök av madde på en fika. den damen gillar vi =)

Jag kan prata med henne om allt och jag tror att vi har kommit bra överens sen första gången vi träffades.

hon är flickvän till Robban, rilles bror.


just nu så står det still i huvudet, vi har två alternativ jag och elias idag.

vi kan välja att ta en långpromenad till ica maxi och handla den där jädrans mixern som jag egentligen skulle handla igår.

eller så kan vi packa väskan och ta en tripp till Torvalla simhall och bada lite.


är inte redo att ta på mig bikini riktigt än då zebraränderna inte är gone än. hehe


Men ni kan ju chansa vad det blir. ; )


höres å råkes.

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards