Alla inlägg under juli 2010

Av celine lebas - 30 juli 2010 16:12

Hej bloggen.


Har vart så inne i min träning och diet att jag helt glömt bort att berätta hur stor min lilla Elias har blivit. han kryper och han ställer sig på benen och lutar sig mot allt han kan komma åt i sin höjd.

han har blivit så självständig och nu så saknas bara lite bättre rutiner på pojken sen så =)

Vi håller på övar in elias att somna klockan åtta nu och inte (När det passar han) vill säga vid elva tiden ibland....

Igår tog det mig en timme och sexton minuter att få honom att somna.

Ska se ikväll hur det går. siktar väl på samma tid ungefär.


ska fortsätta med middagen nu, ikväll blir det kycklingfile fylld med mozzarella och soltorkade tomater med en viklöksost och till det klyftpotatis i dill.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa SABINA, jag vet att det inte är världens nyttigaste mat men det är fredag och jag tänker bara äta en gång och på fredagar tänker jag banne mig unna mig.

hehe


Sa jag att det var en gräddsås till ovanpå kycklingarna?? heheheh

       

Av celine lebas - 29 juli 2010 09:50


Jag tror att jag måste öppna mig när det gäller det här.

Jag tror också att många kommer att känna igen sig i det jag skriver nu.

sorligt nog....


Jag måste erkänna att mycket har förändrats mellan mig och Richard sen vi fick barn, sen vi fick Elias.

vi var båda så säkra att inget skulle förändra, inget skulle få oss att bli osams eller komma till den där gränsen där båda sitter och undrar, "vad gick snett?"

Jag sitter här hemma och peppar mig själv till att det kommer inte alltid att vara så här, elias blir äldre och mer självständig, vi kommer inte alltid att bråka om det vi gör nu, medans rille nog står på sitt jobb och undrar vad han ska göra? vilket humör jag är på när han kommer hem..

Jag är jätteledsen över att så mycket har förändrats. jag tänker inte skriva att jag inte skulle klara mig utan rille vid min sida. att inte ha han i mitt liv längre. jag skulle klara mig i värsta fall. men jag skulle inte vara Celine längre. jag skulle sakna den han är och det han gör som får mig att le.

Vi har våra duster och alla bråk som jag är så trött på, om ni bara visste.. men det gör ni nog. ni vet när man är så trött i hjärnan på alla bråk och man säger att man ska bättra sig och ändra sig för att göra allt bra men man vet inte hur?? vart ska man börja. hur hade vi det förut??

Både jag och rille längtar efter hur det var förr mellan oss. vi bråkade aldrig, vi spelade varandras kort rätt och vi passade verkligen ihop!

jag tänker inte säga att vi kämpar för elias skull, det gör vi dels men jag kämpar också för våran skull. jag har aldrig mått så bra som jag gör med rille.

jag önskade bara ibland att alla bråk som gör mig så ledsen och helt slut i kroppen, att dom kunde försvinna.. =/


att ett förhållande inte bara handlade om dom där blöjorna eller hur många gånger elias bajsat idag... utan om oss ibland...?


 Jag älskar Min pojkvän och min son.

Dom är mitt liv.


 



Av celine lebas - 29 juli 2010 09:39

Hej och gomorgon bloggen..


Torsdag och inget att göra idag. helt blankt på mitt schema.

Förutom massa blöjbyten och lekande med Elias fisen men annars så. =)

                              ((B l a n k  d a g ))


Skrev aldrig igår efter träningen, var så jäkla trött så jag tog en dusch sen gick jag och elias och la oss.. men han ville inte somna förräns halv elva sisådär.

Men träningen gick bra igår. jag har fortfarande inte brytit mot godis och cola dieten.. och jag har hållt mig till att gå dom dagarna jag sa att jag skulle.

Var på gymmet igår och sprang seriöst i en jäkla timme. Efter det satt jag mig och rodde i en kvart sen tog jag ben i tio.

Sen vandrade jag hemmåt och klappade mig själv på axeln för att jag lyckades ännu en dag stå emot alla frestelser och lyckades springa som jag gjorde.

Snart gått en vecka och jag måste säga till er som är nyfiken att jag ser resultat. =) =) Jag har  ännu inte vägt mig en men jag har säkert redan gått ner i vikt.

Kan säga att det har försvunnit centimetrar från midjan iaf. =)

Den 26 augusti har det gått en månad och då ska jag visa er =)


Nu ska jag och elias ta och gå en sväng till affären och handla lite.


Hej så länge.


 

Av celine lebas - 28 juli 2010 11:24

Hej bloggen.


Denna morgon har jag och Elias varit på språng sen tidigt imorse.

jag måste erkänna att bara efter tre dagar med inge socker i kroppen, (de sockerintag jag fick i mig förut) och all träning, har fått mig att må mycket bättre och jag är mycket piggare.

utan sockret, så är jag lite deppit än men jag känner att jag orkar mer.

är inte lika grinig heller.

Richard ska på begravning idag så han kommer hem tidigt från jobbet och ska sticka iväg. men han behövde kläder så det var bara för mig och elias att klä på oss och sticka iväg.

hittade kläder åt han och hittade också skit snygga träningskläder åt mig själv på intersport =)

handlade lite nya växter till hemmet när jag ändå var igång.


Elias vaknade tjugo över sju imorse och han har än inte somnat än......

tror det är en till tand som vill komma ut från hans lilla tandkött. :P


Ska ta och göra en flaska till han nu..



Hej så länge.

Av celine lebas - 27 juli 2010 12:27

         

Av celine lebas - 27 juli 2010 12:25

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt#5


 Kvinnor – undvik helst fruktätande Ett tips som gäller män också såklart, men är ett än vanligare hinder hos kvinnor som försöker gå ner i vikt. Frukt må anses nyttigt men innehåller tyvärr mycket socker, ungefär 10% av vikten (resten är mest vatten). Fem frukter om dagen (som många äter) ger lika mycket socker som en halv liter läsk. Till skillnad från vad många tror är det samma sorts socker. Sockret i frukten höjer ditt blodinsulin vilket effektivt stänger av fettförbränningen. I värsta fall ger det till och med viktuppgång. Bäst resultat får du helt utan frukt. Så ät det bara undantagsvis, för att det är gott.


vadfan är det här nu då???

Av celine lebas - 27 juli 2010 12:09

Hej bloggen..


Imorse så vaknade vi relativt sent än vanligt. Tror klockan var tjugo över sju när vi satt på teven.

Och Hela morgonen så har Elias nekat bröstet och hellre tagit flaskan??

Hela jag är fortfarande ett frågetecken varför han inte vill ligga vid bröstet då det är hans enda favvoställe..

Lite skönt att han nekade men samtidigt svårt då han inte visste hur han skulle göra när han ville sova, han brukar somna hos mig men nu så låg han bara och skrek på golvet och vred sig åt alla håll???

Men han somna tillslut. =)

Har nyss dansat zumba som jag fick låna av sabina.

Jag måste säga att det är så förjäkla härligt att vakna upp med en träningsvärk än ont i magen för allt godis man åt dagen innan :P


Nu ska jag ta en dusch sen vänta tills elias vaknar så ska vi ta och gå ut i det fina vädret och strosa lite. =)


Puss och kram på er alla



Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards