Alla inlägg under september 2010

Av celine lebas - 9 september 2010 15:14

När fick du reda på att du var gravid?  27 februari 2009
Hur gammal var du? 19
Hur tog din partner det? Han blev glad och log med hela ansiktet.
Mådde du mycket illa? 
dom tre första månaderna, JAAA
Hade du mycket halsbränna? nepp =)
Var du känslig? är det fortfarande. =P
När kände du bebisens första sparkar? när jag var i vecka 23 ungefär.
Var du ofta orolig? I stort sett varje dag men det släppte mer och mer när vi passerade vecka 15.
Sparkade bebisen mycket? Heeeeeeela tiden, (mest på natten)
När började du läcka bröstmjölk? Två sista dagarna innan förlossningen.
Fick du bristningar? Sorligt nog jaa. dom kom sista månaden.
Blödde du någon gång? Nej
Hur många Ultraljud gjorde du? ett ultraljud
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? som en vanlig, åk in, krysta, och ut med bebisen.
Hur började din förlossning? slemproppen gick och värkarna kom.
Hur många timmar tog din förlossningen? exakt 25 timmar hade jag värkar och krystarbetet tog 59 minuter. 
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 2,5 cm
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas, epidralspruta
Dragen med sugklocka? jaaa =(
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? som sagt, 59 minuter.
Blev det komplikationer? Nej
Vad tyckte du var jobbigast? värkarna och att han aldrig ville komma ut..
Var du rädd för något? Nej
Skrek du? SOM SATAN!
Hur många var inne i förlossningsrummet? jag, rille och tre barnmorskor,
Hade du någon nära med dig? Min rille =)
Vilken vecka födde du i? vecka 43
Vad var vikt och längd på bebisen?  3600, 52 cm
Ammar du? jaa =)
Hur gammal är bebisen nu? 9 månader idag =)
Vad tyckte du om förlossningen? det häftigaste jag gjort =)
När kommer nästa barn? haha riktigt rolig fråga.........

Av celine lebas - 9 september 2010 14:10

God eftermiddag bloggen.


Fattar inte hur jag kan ha blivit så dålig på att blogga nu på sistoende..

jag hinner med att läsa andras bloggar var eviga dag men att skriva i min egen, ne det glöms bort.


idag har jag och Elias varit och handlat present till min pappa som fyller år imorn. var så sugen imorse på tacos när jag vakna och tyckte jag har varit så duktig med träningen som jag har kört stenhårt på nu så jag tyckte att det fick bli tacos idag =) vet en man som kommer att bli glad när han kommer innanför dörren idag iaf =)


Idag är min lilla son nio månader!!

jag fattar inte hur fort tiden går, han var nyss så liten och låg där på filten i vardagsrummet och kunde absolut ingenting.


nu har han massa tänder, han kryper för fullt och han kan stå helt själv, han säger mamma och han älskar potatis =) hehe han är så stor min lilla älskling.      

Av celine lebas - 6 september 2010 10:52

 

där har ni hunkarna som var med i filmen, och namnet på filmen dessutom.


hur tusan kunde jag glömma att nämna dolfan, att han var med i filmen, han må va lite över min ålder men herregud, han får min uppmärksamhet,


en film att rekomendera.  

Av celine lebas - 6 september 2010 10:45

Godmorgon bloggen.


Har inte bloggat på hela helgen, som vanligt då =P

har haft en jätte bra helg,

började fredagen med en svin go paj och gos med rille och elias framför teven.

på lördagen hämtade sabina och Kim upp mig och vi åkte och glodde på bio. vet inte vad filmen hette men det är den där filmen med alla stora skådisarna, ni vet dom.. stallone, arnold, jet lee, bruce willis, han den där jätte biffen och någon till.. hehe den var super bra. =)


sen så handlade vi kött och smått och gott till kräftskivan som vi hade ute i årsta på kvällen. det var ytterst roligt må jag säga. =) jag och rille åkte tidigare hem då vi hade med oss lillfisen, han är med oss överallt =)

söndagen så hade vi städdag och vill bara tacka elias till att han väckte oss där vid halv åtta tiden så man kunde sätta igång dagen =),hann med hur mkt somk hellst den dagen. beställde mat gjorde vi också, orkade inte laga mat igår.


när vi ändå är inne på mat så i helgen har vi känt oss lite uppblåsta så idag blir det soppa. mmhmmhmmhmmhm.


pussssss&kram

Av celine lebas - 3 september 2010 10:03

 

Av celine lebas - 3 september 2010 09:58

God morgon bloggen.


idag är det fredag, wiiiiiie =) =)

den här veckan har bara sprungit iväg, allt har gått så fort. redan helg =)

rille slutar tidigt idag så när han kommer hem så ska vi nog gå ut och hitta på något med Elias. sen så orkar inte jag laga mat idag då jag ska göra paj tills imorn, kräftskiva i årsta med sabina och några goa.

så jag beställer pizza idag tror jag =P


lillebrorsan har landat i stockholm också så i helgen blir det att umgås med han också =)

nu blir det att vika en hel hög med kläder sen har jag en efterlängtad disk som står och väntar, whoho. lucky me.


elias hälsar.


Av celine lebas - 2 september 2010 12:50

Av celine lebas - 2 september 2010 12:44

Okej, mitt tidigare inlägg, det gjorde så jag bara måste tilllägga lite saker som vissa glömmer bort.


- var rädd om varandra.

- ta hand om era närstående och älska dagen just som den är.

- faller du och känner du dig hjälplös, res dig upp som den starka människan du är och kämpa.

- bråkar du med din kille/tjej och skiljs som ovänner, Gör inte det! ge han/hon en kram och säg förlåt, det kännar ingenting till att gå runt och sura,

- Var tacksam för allt du har.

- gör det bästa av ditt liv,


varför så många äldre är så kloka är nog för att dom har haft ett helt liv att tänka igenom vilka misstag dom gjort och snedsteg.


så känner du dig vilsen, ett litet råd från mig, gå till en äldre och prata, fråga om råd och stöd, gå inte till en psykolog, not smarter.


den klokaste jag vet är nämligen min far.


Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards