Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av celine lebas - 7 oktober 2010 15:36

Jag slänger in receptet här om ni vill testa er på den här gudomliga rätten, det nyttiga i kycklingen slår ut det där gräddiga ; ) så känn inte dåligt samvete, och om ni lagar klyftpotatisen i olivolja med lite citron smak i, istället för smör så är det inge synd där ; )



Sätt ugnen på 225 grader.

skala potatis och skiva i klyftor.

lägg i en ungsform och häll över lite olivolja och salt och peppar.

när potatisen är inne i ugnen kan du börja fileea kycklingen.

salta och peppra.

stek kycklingen på låg värme då ytan inte får brännas och insidan måste bli klar.

när du stekt alla fileena så lägger du tillbaka alla i stekpannan och lägger över grädde lite soja och vatten, salta...

låt det puttra i en liten stund sen lägger du över allt i en ungsform och in i ugn. låt det ligga där inne i tjugo minuter..


du behöver

Kycklingfileer 4 st som du sen delar till åtta bitar,

Potatis

grädde

vatten

soja


tips - jag brukar hacka lite lök och lägga på klyftpotatisen så får dom lite mer smak.

Av celine lebas - 7 oktober 2010 15:29

Middagen idag blir kycklingfileer i gräddig sås som tillagas i ugn med klyft potatis mhmhmh   


Jag klår nog min far snart, på att stå i köket i stort sett hela eftermiddagen och kvällen.. detär min favvoplats av hela hemmet. Sen kommer ju sängkammarn såklart. mohahahaha...   

Humor är på topp idag!


   

Av celine lebas - 7 oktober 2010 13:44

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS SVENSKA:


Ja ==  Nej
Nej ==  Ja
Kanske ==  Nej
Vi behöver ==  Jag vill ha
Vi måste prata ==   Du är i trubbel
Visst, gör så ==   Det är bäst att du låter bli
Gör som du vill ==   Du kommer att få betala för det här senare
Jag är inte upprörd ==   Såklart jag är upprörd, din idiot!
Du är uppmärksam ikväll ==   Tänker du bara på sex?
 


ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA MÄNS SVENSKA:


Jag är hungrig ==   Jag är hungrig
Jag är trött  ==   Jag är trött
Jag är sömnig ==   Jag är sömnig
Snygg klänning ==   Snygg urringning!
Jag älskar dig ==   Jag vill ha sex nu
Jag har tråkigt ==   Vill du ha sex?
Ska vi dansa? ==   Jag vill ha sex med dig.
Kan jag ringa dig nån gång? ==   Jag vill ha sex med dig.
Ska vi gå på bio? ==   Jag vill ha sex med dig.
Får jag bjuda dig på middag?  ==   Jag vill ha sex med dig.
Dom skorna passar inte klänningen  ==   Jag är gay.

...

Av celine lebas - 7 oktober 2010 12:43



        The way you turn me on <3

Av celine lebas - 7 oktober 2010 12:40

Av celine lebas - 7 oktober 2010 12:18

Elias sover nu, lite bättre tid än igår  

sitter här och vet inte vad jag ska göra, har tagit disken, lagt in en tvätt i tvättmaskinen och väntar på att den ska bli klar.

sängen är bäddad och vi är nyduschade..


så här sitter jag och gör absolut ingenting..


  Fina Emma med elias som bara är några dagar.

Av celine lebas - 7 oktober 2010 08:57

Ett hett tips!!


Jag pratar väldigt mycket om mat och vad jag ska laga för mat just den dagen.

jag gör mest på egen hand och slänger i det jag tror kan smaka gott och bli bra.

men det är inte alltid jag är säker på ett recept eller ens vet vad för målltid jag kan göra idag


då brukar jag gåin på den här sidan 

www.kokaihop.se        

Av celine lebas - 7 oktober 2010 08:47

Hallå hallå!!


Då går jag in på andra dagen av mitt uppdrag "somna vid åtta" och det gick bra igår.


jag lät elias somna första gången vid elva och då vaknade han vid sju snåret och sen så var han vaken ända till tio över sju och då somna han och vaknade sen vid ett tiden på natten och ville äta.

så det går framåt. idag så ska jag se till så han somnar vid 12 - 13 tiden så sover han till två tre tiden och då kommer han att decka vid åtta och vara dödstrött. få ser hur det går. =P

hehe det där blev krångligt såg jag, men ni som har bebisar förstår nog tiderna. =P heheh


igår simmade jag med syster yster, alltid lika trevligt, vi bastade nog längre än vad vi simmade, nå jäkla fjortisar som plaskade framför en och hade sig, vill dom leka kan man gå till barnpoolen och plaska med blöjbarnen....


men det var trevligt att få umgås med den puppan. sabina är alltid en nyhetsfaktor för mig så det ärkul att bli uppdaterad om livet osv..


ska ta och hälla upp en skål med fil och flingor nu sen in i duschen med Elias. =)


  plutten min <3

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards