Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Kärleken..

Av celine lebas - 28 oktober 2010 09:54

Ett av det svåraste att förstå i våra liv, är nog kärleken.

Man blir kär, man växer med varandra och lär känna varandra mer, man lever nu sitt liv med en annan, man är inte själv nu längre.

man ska försöka anpassa sin vardag med sin partner och det ska funka i helhet.

tiden går och man stöter på dom där "bristerna" som man inte trodde följde med i den där kärleksfulla människan som man träffade.

vissa kan man aceptera, vissa går en på nerverna så man sitter och tar sig en funderare på vad man gett sig in i, kommer jag att klara att se över dom?

Kanske kan den andra ändra sig lite då du känner att du inte kommer att klara av några av dom där svagheterna eller bristerna som finns.

nu har man gått från att vara ett nykärt par till ett kärt par med relationsproblem. med V E R K L I G A  problem.

man undrar vad som gick snett, varför vi bråkar och man undrar mest av allt, kommer det någonsin att bli som förut igen??

 

jag Vet att det finns inte ett enda par där ute, som inte haft sina duster, som inte stör sig på något hos sin partner,

 

ett exempel.

Rille stör sig på att jag inte knyter påsarna innan jag lägger in dom i lådan, jag tycker inte det är nån big deal att jag inte knyter matpåsarna, bara för att ge mer plats i lådan.

men i det hela här så slutar det med att rille får aceptera en brist här som jag har, istället för att vi ältar det här om och om igen så får han aceptera att jag är van med att slänga in påsarna i lådan utan att knyta.

men det här det är bara en struntsak, det finns så mycke större problem som man bråkar om.

 

jag tycker personligen att kärlek är så krångligt? det vilseleder en och man blir samtidigt lite ego då man ständigt lever med en annan och man ska anpassa sig i allt.

och när jag säger att man blir lite ego så menar jag att man blir lite blind, man ser bara den andras brister och inte sina egna, man vill inte se sina egna, vem vill det?

Men kärlek kanske måste få vara krångligt, det kanske är som ett stort prov som är förskrivet till alla oss? vi måste bara ta oss förbi det där hindret och korsa alla svåra vägar istället för dom lätta.

Och sen.....?

sen när man klarat dom där bråken, tagit alla fighter som går.

gråtit ut alla tårar så det inte går längre, skrikit sig hes.

Sen kanske man blir ett "riktigt" och´starkt par som klarar allt!

klarade man sig genom alla duster och man tror verkligen att det ska vara du och jag, då kanske det funkar?

 

det blir allt det där som du jag och alla andra drömmer om i ett förhållande?.


 

 

jag hade visst dörren till mitt hjärta på glänt
och innan jag visste ordet av så hade du smugit in
du tog varsamt mitt hjärta i dina händer
och fastän det var en stöld
så kunde inget bättre hända mig
för sedan du kom in i mitt rum
så ser jag allting mycket klarare
inget är suddigt eller undangömt
inga stängda garderober med läskiga grejer
bara ett väldigt fint hjärterum
med väggar som du har målat med din kärlek
och möbler som du klätt i finaste ärlighetstyg


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av celine lebas - 27 december 2010 10:48

börjar att blogga på celine-lebas.blogspot.com ett tag nu.. ses där ...

Av celine lebas - 20 december 2010 14:54

Det går inte att beskriva hur tråkigt jag och elias har just nu.. Pippi går på repeat och vagnen är i bilen borta i kista med rille    Finns inge grejer hemma så att man kan baka, och jag saknar ingridienser till middagen så den kan jag inte hell...

Av celine lebas - 20 december 2010 08:55

Gomorgon gomorgon..   Idag vaknade vi vid åtta tiden och både jag och elias var snoriga och förkylda. wiiie.   tittar mobilen och då har rille skickat ett sms..    - Hej hjärtat, fan jag glömde barnvagnen i bilen, inte alls min meningen. ...

Av celine lebas - 19 december 2010 09:33

Gomorgon alla.   Söndag idag och jag och elias vaknade upp ungefär vid niosnåret och då har rille varit och handlat mysfrukost och håller på nere i tvättstugan som var bokad klockan sju!! Många guldstjärnor till rille      Idag ska vi ha en...

Av celine lebas - 17 december 2010 08:23

             

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards