Alla inlägg den 9 december 2010

Av celine lebas - 9 december 2010 21:57

Elias är ännu vaken och jag måste plugga till religion provet imorn....   


Lika bra att boka om en ny tid för prov nästa vecka då jag bara kan sju frågor av typ 30.. Bra där Celine.. Lättare sagt än gjort att plugga distans och ha ett barn som vill gå och snussa samma tid som en själv.


Gonatt.

Av celine lebas - 9 december 2010 09:21

För exakt ett år sen, så födes min lilla skatt på Huddinge sjukhus.

Det var fullproppat på sjukhuset och vi var verkligen en i mängden där.

Jag gick 25 timmar med värkar och det tog 57 minuter att krysta ut Elias, plus att där på slutet fick läkarna dra till med en sugkklocka då hans huvud åkte in varenda gång jag inte krystade.

Smärtan försökte jag domna bort med lustgas och epidralspruta.

När elias väl kom ut till oss och den stora vida världen, så var han så liten och fin, han gav iväg några ljud och han lades direkt på mitt bröst.

Jag minns att han tittade upp lite grann och tittade rakt på mig.

Tårarna rann och jag sa direkt till rille, vad fin han är.

han vägde 3600 g och var 52 cm lång.


Vi åkte sen upp till bb på¨huddinge sjukhus och där fann det två enkel sängar som inte var bredvid varann, (man vill ju ligga alla i samma säng?)

och fyra vita väggar med en garderob.

Vi stannade en natt sen dagen efter elias ankomst så åkte vi hem.

Dagen elias kom så snöade det väldigt mycket.

Vilken känsla att få komma hem till ett julpyntat hem och tysnaden! den var nog den bästa, förutom att man hade elias med sig hem.

Han sov och sov och sooooov.

Vi beställde pizza och timmarna gick och jag och rille kollade på varann och rille sa,

Är det så här enkelt?

JA, det fick vi äta upp minnsann  


Ett år senare

- Elias kan gå, nästan springa.

elias har fyra, snart fem tänder.

Han äter den mat vi äter och dricker i flaskan alldeles själv. =)

Elias har hunnit åkt tåg 6 gånger fram och tillbaka till östersund.

Han har åkt bil upp till östersund tre gånger fram och tillbaka.

Han har åkt buss upp till östersund en gång fram och tillbaka.

Han har hunnit firat jul i östersund en gång.

Elias har åkt båt till åland.

Elias har varit i sälen i en vecka och festat.

Han har badat på badhus, och lekt på lekland.

varit på skansen och kollat på djur, (hatar getter) varit på historiska museumet och badad i sjön.

inte nog med det, elias har lämnat landet en gång, det var med moster sabina och farbror viktor, när vi åkte till åland.

varit sjuk två gånger.

hälsat på sjukhuset en gång.

träffat tomten, sovit igenom nyår, varit hos tandläkaren. tagit fyra sprutor.

slagit i huvudet 512 gånger i föremål som dörrar, lister, bord, golv, leksaker.mm



idag så väger elias 9,8 kilo och är 76 cm lång.

och han är lik sin mamma upp i dagen.  


  mamma och pappa älskar dig fisen.  

Av celine lebas - 9 december 2010 09:10

Idag är ingen vanlig dag, för det är Elias födelsedag, hurra hurra hurra!!


Idag fyller min älskade lilla prins ett år!! det ska firas med tårta, pulkaåkning och massa pinguavsnitt som han älskar. och så klart, mas   sa paketöppning.


                                 .  .  .



  elias två dagar gammal.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards