Alla inlägg den 8 december 2010

Av celine lebas - 8 december 2010 14:16

Nyss släpat upp barnvagnen med två fulla matkassar och en tio kilos bebis upp för sex trappor!! Tack för den ni på 40 talet som inte ville lägga in hiss...  


                                              .  .  .


Jag har varit ute och gått en timme med limpan och fick han att somna rätt tid idag. väldigt sköönt =), jag känner mig mäktig när det funkar. hehe


handlade på vägen hem och jag var in på lite butiker och hittade min julklänning och ett par fräscha tights, mattsvarta.

nu är det smycken och frillan kvar..

Sminket är påväg,


Jag använder bara ett märke när det gäller smink och det är sheer cover.

Det funkar jätte bra och sitter hela dagen, jämfört med alla piss krämer och conseler som man lagt ut tusenlappar på.

Jag har ett smultronmärke i ansiktet på högra kinden som jag vill täcka och sheer cover täcker de direkt. =) hehe nu lät det lite som att jag ger fuskreklam för dom men ikke.

Men snart får jag en avi så jag kan gå och hämta ut de också =) wiiie.


Nu ska jag lägga mig och mitt feta otränade arlse på soffan och kika tv....


Pussss&kraam


   

BYGG INTE TRAPPHUS UTAN HISS!!!

Av celine lebas - 8 december 2010 10:04

Jag slänger in receptet på gula faran om det är någon som vill svulla till rejält ikväll?


Gula faran
Ca 35 stycken

4 ägg
4  dl strösocker
4  dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
3 dl ljummet vatten
Glasyr:
200 g smält smör
4 msk vaniljsocker
2 dl strösocker
2 äggula
Garnering:
kokos
Gör så här: Vispa ihop ingredienserna till sockerkakssmeten. Häll den i en smord och bröad långpanna (ca 30 x40 cm) och grädda mitt i ugnen, 175 grader i ca 15-20 minuter. Blanda vaniljsocker, socker och äggula. Tillsätt det smälta smöret. Bred glasyren över kakan när den svalnat något.
Strö över kokos.


 

Av celine lebas - 8 december 2010 09:56

Gomorgon.


Idag är det onsdag och jag hoppas att mitt humör verkligen är bättre idag. vet inte vad jag har hamnat i..

Elias vägrade att sova igår och han tror att han är den som bestämmer här hemma.

Jag vet inte varför men jag blev skit ledsen bara sådär.

Jag kände för stunden att det här funkade inte och mådde skit dåligt.,

Men men, det är nog för att jag är så trött på att gå runt här hemma och ta samma gamla jäkla promenad varje dag.

Det är nog också för att jag vet att om en månad så börjar så mkt för mig som jag har velat så länge.

Men nu idag så ska jag försöka att hålla ett leeende på läppa


Idag ska jag baka *igen* igår så bakade vi gula faran, vilket är en vanilj variant av chockladrutor med kokos på.

Jätte goda =)

Så idag ska jag baka chokladrutor och handla ett kilo godis till fiskedammen tills på söndag. (elias kalas)

Ska packa de i påsar och fixa ett "fiskespö" åt kidsen.


                                     .  .  .


Jag måste bara berätta lite snabbt om vad jag har drömt nu i rad i snart fem dagar,

- Jag drömmer att rille är otrogen mot mig. med samma brud i drömmen!!

Jag kan se henne framför mig just nu och jag vet att det bara är en dröm och att han aldrig skulle ens våga tänka tanken, men ändå. jag tror att jag går runt här hemma och är lite småsur på han för det.

aj aj till mig verkligen!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards