Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

ang diet.

Av celine lebas - 13 augusti 2010 09:57

Fick en fråga från sara om min så kallad "diet" tidigare.


-hur ser din diet ut som du kör på? :)


Jag vet inte om man kan kalla det diet men jag säger att det är en diet jag kör på, vet inte vad man ska kalla det annars..

Men innan jag började min träning den 26 juli, så åt jag godis varje dag, drack cola varje dag, massa mackor och ja i stort sett allt som är sött och gott.

Det började gå utför när jag var gravid, innan så hade jag koll på min kropp och vad jag stoppade i mig, men jag slutade bry mig i det när jag var gravid med elias.

jag kunde sitta och proppa i mig en hel kladdkaka på en morgon till frukost????!!!??

men jag var tvungen att köpa större storlekar och inget passade längre. jag mådde skit dåligt av att gått upp så mkt. det plågade mig varje dag. fick höra också av folk att jag gått upp osv...


Så jag SLUTADE MED DEN SKITEN.

så det jag gör idag är..

- Jag äter inget med socker i. godis, bullar, dricka, glass, bröd, allt sånt är uteslutet.

Jag äter verum fil till frukost och frukt till lunch, till middag äter jag en vanlig middag, kyckling, kött, potatis,grytor, fast jag äter en skaplig liten målltid än som jag gjorde förr. och ibland skippar jag potatisen till då potatis inte är så värst kalorisnål..

Sen så till allt det här dricker jag massa massa vatten!!!

det här är alltså vad jag stoppar i mig.


Sen på det här så behövs ju träning,

jag tränar tre dagar i veckan på gym,

springer 40 minuter i sträck,

cyklar en kvart

sen kör jag styrketräning i 20 minuter.

när jag inte är på gymmet så är jag ute och går med elias.

gör övningar hemma på kvällen.


...

nu kanske några läser och tänker, fan vad dålig det du kallar diet.

andra kanske läser och tänker, hmm det där låter nog som att det ska funka.


Men det här funkar för mig, gå från att stoppa i mig allt som finns, aldrig träna och bara sitta inne och inte röra på mig så mkt.

Till att ha koll på allt jag stoppar i mig, inte mer än 500 kalorier om dagen, gå en timme varje dag och träna så jag hela tiden ligger på minus intag än plus..


Jag kan säga att jag har hittils gått ner 6 kilo och tappat 16 centimeter runt midjan.

så ser det ut för mig och jag är glad att det funkar.


Min så kallad "diet" =)






 
 
Ingen bild

http://sarralarssoon.blogg.se

13 augusti 2010 12:17

tack för du berätta :) för jag vill själv börja gå ner i vikt & det du gör verkar funka, 6 kilo redan de är riktigt bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av celine lebas - 27 december 2010 10:48

börjar att blogga på celine-lebas.blogspot.com ett tag nu.. ses där ...

Av celine lebas - 20 december 2010 14:54

Det går inte att beskriva hur tråkigt jag och elias har just nu.. Pippi går på repeat och vagnen är i bilen borta i kista med rille    Finns inge grejer hemma så att man kan baka, och jag saknar ingridienser till middagen så den kan jag inte hell...

Av celine lebas - 20 december 2010 08:55

Gomorgon gomorgon..   Idag vaknade vi vid åtta tiden och både jag och elias var snoriga och förkylda. wiiie.   tittar mobilen och då har rille skickat ett sms..    - Hej hjärtat, fan jag glömde barnvagnen i bilen, inte alls min meningen. ...

Av celine lebas - 19 december 2010 09:33

Gomorgon alla.   Söndag idag och jag och elias vaknade upp ungefär vid niosnåret och då har rille varit och handlat mysfrukost och håller på nere i tvättstugan som var bokad klockan sju!! Många guldstjärnor till rille      Idag ska vi ha en...

Av celine lebas - 17 december 2010 08:23

             

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards