Alla inlägg den 10 november 2010

Av celine lebas - 10 november 2010 10:07

Allt är som ett pussel just nu för mig.

Att måste matcha, det ska passa i minsta lilla hörn.


Elias börjar dagis i januari, Jag ska börja plugga heltid bara en bit bort från honom.

Mina tider ska passa elias lämna och hämt tider.

Det är okej för mig, det är inte det att det blir lite kämpigare än innan man hade barn men det är svårt att få allt ihop.


Jag hade mina planer först på att börja jobba heltid igen, jag har verkligen längtat efter att få börja jobba igen, träffa folk, knyta kontakter.


Men efter många pratstunder med rille den kloke så är det inte så det blir nu.

Går jag tillbaka till jobbet så är man van med att få iaf över 13 tusen rakt i handen varje månad. vem vill då gå tillbaka till att få studiemedel och ett litet lån?

Han känner mig och han har rätt när han säger att jag skulle inte göra det. jag vet inte om det själv men jag kanske gör det omedvetet, skjuter undan pluggandet åt sidan??

Jag tänker inte sitta när jag är trettio och undra varför jag inte gjorde det när jag var yngre, när jag hade chansen?

Så jag har bestämt mig för att ta tag i det här nu, man ville väll vara lite för cool på gymnasiet så man sket i dom där lektionerna och valde sovmorgon och jobb istället.

Det får jag tillbaka i fejjan nu.

- Tack töntceline för att du inte gjorde det du skulle!!


Jag ska göra det här nu så jag får mitt slutbetyg, så jag kan få tyst på alla som gnäller om att jag hoppade av i trean.

Jag vet! så jävla dumt, men jag var kär och galen, jag ville chansa och flytta ner till stockholm, men jag ångrar mig inte när det gäller stockholm. Jag har vuxit upp, jag blev mogen tillslut,


Så det blir skolan för mig i typ ett år nu framöver. sen efter det ska jag meddela med ett fett leende på läpparna vad jag sen ska läsa till.



Av celine lebas - 10 november 2010 10:05

Av celine lebas - 10 november 2010 09:53

Tjena tjo hej allihopa!


Här inne har inte jag varit på ett bra tag.. kanske ni märkt?   

Det är lite fler saker på min "att göra lista" än vad det var förut.


  Tränar

  pluggar religion på distans

  Rille jobbar mkt senare dagar.

  vi närmar oss jul och elias födelsedag.


Det är full rulle med andra ord.

Jag är lite av en perfektionist av mig och jag vill att allt ska bli exakt som jag hade det i mitt huvvud så tex att planera limpans födelsedag, det tar tid och att göra det.

Sen så pluggar jag religion numera och det är svinigt kul men lite svårare än jag trodde. man gör allt själv, introduktion, får leta igenom hela bocken efter svar, ingen som förklarar dom svåra frågorna och orden för en..

och det är DISTANS!! det betyder att jag ska plugga här hemma, och sa jag att elias är mammig?? ne men för er som inte sett så hänger han bokstavligt talat på min höft.

Så när jag sitter vid datorn så vill han komma upp och radera allt mamma skrivit. Den lille rackarn. =P


Men det funkar, jag kämpar på och jag vet att det kommer något bra ur allt man gör så, Bit ihop, Bit ihop..


Sen så har vi rillemannen, som numera jobbar lite senare dagar, han e hamma typ tjugo i sju varje dag och det suger!! när klockan slår fyra så börjar ens tålamod att falla och ens ork.

Och det blir lite tight allt på dagarna, träning, middag, plugg, myskvällarna..


Men om jag ska resumera allt så går allt bra och vi kämpar båda två.

Vad gör man inte för sin lilla prins som man satt till jorden.


Och när det gäller bloggandet så kan jag bara inte sluta.

Jag får ta och klämma in mina inlägg lite här och där.

För jag älskar att skriva och det är min terapi mot allt det här.

När jag skriver här inne är det inte för att jag vill att hela världen ska veta hur många bajsblöjor jag bytt idag utan det är ett sätt för mig att avbelasta allt jag känner och det jag går och tänker på. jag kan sätta mig och läsa det som hände förra månaden och kanske göra det ännu bättre denna månad.


Det mina vänner, kallas etik, hehe jag läser det just nu och har lärt mig att etik är positiva tankar och handligar.   



Pussssssssar



Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards