Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Min Förlossning

Av celine lebas - 30 juni 2010 13:17

Hej bloggen.


Jag tänkte att jag skulle skriva lite om min förlossning idag.


Elias var beräknad den 05 december 2009.


På natten till onsdagen den 8onde december så gick min slempropp då jag gick upp och skulle på på toaletten, jag tyckte att något inte stämde men tänkte inte mer på det.

vid sju tiden då Richard hade åkt till jobbet så började mina värkar lite smått. jag la mig inne i vardagsrummet på soffan och tänkte att det bara är dom där sammandragningarna som man haft varje dag nu..

jag började räkna mellan varje värk och när jag insåg att det var sju minuter mellan varje värk och dom aldrig upphörde så ringde jag mamma det första jag gjorde.

sen ringde jag richard och bad honom komma hem.

Sen kom det där samtalet som man hade övat in.

danderyd :

- Ja hej Celine heter jag och är gravid och JAG HAR VÄRKAR!

svar : Hej, ja här är det fullt tyvärr så du får ringa sös eller huddinge.

-----

richard kom hem vid tio tiden och vi hade fått svaret att vi skulle vänta till eftermiddagen och medans vi väntade skulle vi packa och gå mkt.


Vi kom in på huddinge vid sex tiden och då var det tre minuter mellan varje värk.

Det jag kan minnas när vi åkte till sjukhuset var kön i tunneln inne i stan och alla jävla vägbulor!! fyfan vad det gjorde ont så fort vi åkte över en vägbula.

(inne på sjukhuset)

vi fick ett rum efter många omoment och två timmars gående vid bårhuset och pressbyrån.

jag fick lustgas och epidralsprutan.

både hjälpte jätte bra och sen när en barnmorska kom in och tog vattnet så satte det verkligen igång på allvar.

richard satt och läste en gun `s and roses bok och jag låg där på sängen och försökte att inte krysta utan skulle hålla ihop bena och inte trycka.

jag minns att jag sa till rille,

- Hur fan kan dom mena att jag ska hålla ihop när det är ett huvve som vill ut och det känns som att det kommer ut ur fel hål snart!?!?

Vid sex tiden så började vi krystarbetet och det tog mig exakt 57 minuter att få ut lilla elias med sugklocka på slutet då den lilla killen inte ville komma ut utan åkte bara in igen efter varje krystning.


EN underbar känsla att föda barn men jag har fortfarande inte lagt dom där värkarna bakom mig.

men det är så himla värt det och här sitter man idag med världens sötaste lilla pojke.

Han kom klockan 06:59 den 9 december 2009

Elias Andre Lebas Hellman <3

 

         


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av celine lebas - 27 december 2010 10:48

börjar att blogga på celine-lebas.blogspot.com ett tag nu.. ses där ...

Av celine lebas - 20 december 2010 14:54

Det går inte att beskriva hur tråkigt jag och elias har just nu.. Pippi går på repeat och vagnen är i bilen borta i kista med rille    Finns inge grejer hemma så att man kan baka, och jag saknar ingridienser till middagen så den kan jag inte hell...

Av celine lebas - 20 december 2010 08:55

Gomorgon gomorgon..   Idag vaknade vi vid åtta tiden och både jag och elias var snoriga och förkylda. wiiie.   tittar mobilen och då har rille skickat ett sms..    - Hej hjärtat, fan jag glömde barnvagnen i bilen, inte alls min meningen. ...

Av celine lebas - 19 december 2010 09:33

Gomorgon alla.   Söndag idag och jag och elias vaknade upp ungefär vid niosnåret och då har rille varit och handlat mysfrukost och håller på nere i tvättstugan som var bokad klockan sju!! Många guldstjärnor till rille      Idag ska vi ha en...

Av celine lebas - 17 december 2010 08:23

             

Presentation


CelinoLebabo!!

I den här bloggen skriver jag om mig själv, och min lilla familj. Skriver mycket om Elias plutten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur bra är den här bloggen??
 Den bästa
 jag läser den varje dag
 Sådär
 jag hatar den
 jag älskar den
 jag brukar titta på den ibland
 jag bryr mig inte

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards